Kontaktní údaje

GSM +420 727 860 630
vlastimil.srna@seznam.cz

středa 22. července 2009

Stuka – vážnější havárie

Včera jsem realizoval sérii 6 startů na modelářském letišti v Mělníku. Perfektní plocha pro takto velký model a každý let byl nádherou. Bohužel, při sedmém startu ( měl mě již u popojíždění po ploše upozornit motor, který začal vynechávat a nedržel 100% nízké otáčky - po "prohonění") jsem i přes toto varování vzlétl – cca 4 sekundy po startu ve výšce cca 20m motor chcípl – měl jsem dvě možnosti sednout přímo po směru vzletu ( směr větru proti cca 4-5m/sek ) nebo zkusit točit zatáčku vlevo a dostat se tak s větrem v zádech na vhodnější plochu. Bohužel, na letišti jsem byl zrovna poprvé a z neznalosti terénu jsem (blízkosti jsou provozní budovy letiště -přímo po vzletu) se rozhodl pro druhou možnost – na vzletu jsem měl vysunuty klapky, které jsem nestihl zatáhnout … zatáčku jsem nedotočil a letadlo mi spadlo po pravém křídle cca z 2,5m do vysoké trávy. Následky …. Ulomená výškovka, poškozený kužel, nalomené křídlo a zlomená vrtule. Odhad 7-10 dní intenzivní práce na opravu. L. Co z toho plyne – nikdy se nesnažte točit po větru v této situaci a především seznamte se s podmínkami letiště kam přijdete poprvé – projděte si jej, seznamte se s terénem – moje chyba nebyl jsem připravený na výpadek motoru a neměl jsem plán, kam sednu … jak říkají piloti – vždy mějte záložní plán a toto všechno jsem podcenil pravděpodobně nadšením velké plochy a ---- a vůbec jsem idiot po právu potrestán.

fotky jak to dopadlo jsou zde : http://www.shevrey.cz/WWW/Ostatni_RC_modely/Stuka_Ju-87B/Havarie_21.7.2009/index.htm

Žádné komentáře:

Okomentovat