Model vypadá jako maketa, ale nejedná se o maketu
- Měřítko: 1 : 3,5
- Délka: 3,50m
- Rozpětí: 2,70m
- Váha: 31kg
- Max. letová rychlost : 320km / hod
Pohonná jednotka:
- Turbínový motor: PBS Velká Bíteš TJ20 s tahem 23kg (230N)
- Palivo – letecký kerosin Jet A1 + 5% oleje
- Spotřeba paliva v plném tahu 650ml / min
- Délka standardního letu: 9 min
- Palivová nádrž na 5110ml
- Napájení LiPo 3S 5300mAh
Podvozek:
- Plně pneumatický – stačený vzduch použit pro zatahování podvozkových noh
- Brzy kol jsou řešeny také pneumatickým systémem s ABS
- Na palubě 4x 500ml nádrže na stačený vzduch – provozní tlak 7 bar
Zbarvení modelu:
- Egypt Air Force - v letech 1993-1994 bylo z Aero Vodochod dodáno 48ks těchto letounů typu L39MS –s obchodním označením L59E – létáno sezonu 2016 a 2017
- Tovární etalon L-59E evidenčního čísla 0101 s podvěšenou výzbrojí; byl používán ke zkouškám vybavení a výzbroje pro egyptské L-59E a později tuniské L-59T – aktuální sezona 2018
Palubní elektronika:
- PowerBoxSystem Royal SRS + 2x LiPo 2S 3300mAh
- Celkem 12 kusů servopohonů Hitec řady HV 8385, 7955
- 3ks nezávislých přijímačů včetně zpětné telemetrie / tlak v pneumatické soustavě, stav baterií, stav a výkon turbíny, GPS informace /
- Osvětlení modelu je postaveno na led technologii s napájením LiPo 3S
- Osvětlení HUDs v kokpitu je napájeno LiPo 2S z přímačových baterií
- Kompletní technologie radia je na technologii JETI ( ovládáno je 16 kanálů ) a souprava pilota Jeti DC-24
Další zajímavosti:
- Model je tak velký (nad 25kg), že musí mít povolení UCL a má i vlastní imatrikulační číslo OK-X019P; na jaře roku 2018 prochází novou certifikací na další dva roky provozu
Výzbroj modelu:
- Na vnitřních podvěsech nese raketový systém 2x 7ks funkčních raket s radiovým odpalem jednotlivé střely či formou dávky
- Na vnějších podvěsech nese 2 ks raket typu vzduch - vzduch řady R-3S (NATO označení – Atoll)
Ostatní detaily:
- Pilotní kokpit a piloti jsou vlastní výroba převáženě za použití 3D modelování a 3D tisku
- Kokpit je vybaven simulací hlasové komunikace mezi piloty a řídící věží
- Pilot model sám kompletně postavil a provedl nástřik kamufláže.
- Model na jedno nabití baterií zvládne 5 letů.
- Ke konci sezony 2017 má model více jak 120 vzletů
- Délka stavby 1/2016 – 5/2016 – intenzivní práce
- Hodnota modelu je velká
O předloze – Albatros L-59E (39MS)
V roce 1992 Egypt podepsal s Aerem Vodochody dohodu o pořízení 50 letounů L-59E s motorem DV-2. Stroje měly nahradit stále sloužící L-29 Delfín a rovněž měly vést ke sjednocení roztříštěného leteckého výcvikového parku. Díky modernímu palubnímu vybavení mohly L-59E sloužit jak k základnímu, tak i k pokračujícímu výcviku stíhacích pilotů pro MiG-21 i F-16 a Mirage 2000.
Celkem bylo do Egypta dodáno 49 letadel.
Žádné komentáře:
Okomentovat